Csomagolás

Csomagolás

Az áruházak polcain ma már minden termék be van csomagolva, legyen szó tejről, parfümről vagy akár számítógépről. A csomagolás szerves része lett a termékeknek és a piaci versenynek is, hiszen a vásárlók sok esetben valóban a tetszetős külcsín alapján választanak. A megfelelő csomagolás fontos az áruk szállításakor is, hiszen a termékek sokszor több ezer kilométert utaznak, mire eljutnak a vásárlókig. Ám a vásárlás után a csomagolóanyagokat többnyire rögtön a kukába dobjuk, így az olykor teljesen fölösleges, pazarló csomagolás nem kis terhet ró környezetünkre.  Egyáltalán nem mindegy tehát, mennyi energiát és milyen nyersanyagot használunk a csomagolóanyagok gyártására. Kutatások szerint 2014-ig a környezetbarát csomagolóanyagok aránya még mindig csupán egyharmada lesz a teljes mennyiségnek.

Az elmúlt évtizedekben a csomagolás maga is sokat változott, de nemcsak a technológiai fejlesztések miatt. Egyre kevesebb a visszaváltható, betétdíjas üveg, így ezek szép lassan kiszorultak a piacról. Gyümölcsleveket már szinte csak papír vagy műanyag dobozban kaphatunk,  az ásványvizeket pedig  PET palackban forgalmazzák. Magyarországon évente 800 ezer tonna csomagolási hulladék keletkezik, csak műanyag PET palackból 1,2 milliárd!! darabot dobunk évente a kukába, míg bevásárlószatyorból másfél milliót.