Sérült gyerekek integrációja a társadalomban

Sérült gyerekek integrációja a társadalomban

Egy fogyatékos gyermek ugyanannyi örömet és boldogságot okozhat a családnak, ha megfelelő környezetbe, fejlesztő közegbe kerül. Az integráció az akadályozott emberek részvételének biztosítását jelenti a társadalmi folyamatokban az óvodától az iskolán át, a szabadidőben, otthon és a munkában.

Léteznek születéstől, vagy kora gyerekkortól kezdve fejlődési zavarok.Ezeknek az a fő jellemzője, hogy a fejlődés minden területére kiterjednek, értelmi problémákat is okoznak, és a gyermek készségei nagy lemaradást mutatnak a kortársaikhoz képest. Ezért ezek a gyerekek gyakran kerülnek speciális iskolákba.A szülők döntésére normál iskolába kerülhetnek azok a gyerekek akik értelmileg nem súlyosan sérültek, és integrálhatóak normál közösségbe.